Spridda bröllopstankar…
Hej på er!
Long time no see.. Det har varit en hel del jobb såklart nu när höstterminen verkligen rivstartat.
Denna sommar har verkligen varit fantastisk på alla sätt och vis och det känns som att alla har fått en helt annan energi och återhämtning än andra år.
För någon vecka sedan hade jag t.ex. vårt Instagram konto på Bonnier News där jag berättar lite om hur det ser ut hos oss och vad jag pysslar lite med om dagarna. Kika gärna in på @Bonniernews!
Men! Bröllop!! Hur går mina tankar?
Jo, dem snurrar hejvilt. Just nu har jag en väldigt speciell känsla nu då bokning av plats och kyrka är klar, har ett bra grepp av budgeten (men som jag tror kommer ändras justeras på olika sätt fram till dagen D), gästlistan är nästan klar, Save the Date korten och inbjudningskort är beställda. Ligger liksom bra i fas men man vill ju mer när man ändå är igång.
Men såklart kan jag inte hjälpa att gå händelserna i förväg lite granna, och det är speciellt ett par grejer jag tänker och funderar lite extra över.
- Toastmasters: Just nu tror vi att vi ska ha en killkompis var (som såklart är gemensamma). Vilket vi är övertygade skulle bli hur bra som helst. Men så har vi även en fantastisk gemensam kompis som vi också tror skulle vara fantastisk som toast madame. Så skulle det funka med att ha tre st toastmasters?? Ingen av oss har så stor erfarenhet alls av bröllop och vad man ska förvänta sig av sina toastmasters. Men som fina Sandra säger, så finns det inga regler och man gör precis som man vill. Så länge dynamiken dem tre emellan funkar. Vilket det känns som att det bli och att alla dessa tre fantastiska och ödmjuka personerna skulle funka alldeles utmärkt ihop. Jag tänker att det blir mindre ansvar eftersom det delas på tre. Men jag vill heller inte att det ska kännas luddigt för dem och att det kan kännas som att det mesta ligger i luften. Tåls att tänka på.
- Det lilla extra inför bröllopet: Jag är sååå taggad för att få fram det lilla extra till bröllopet! Det är det som jag tror kommer fåret kännas personligt och stämningshöjande.
Hur ska namnplaceringen tillsammans med dukningen se ut? Ska vi ha fotobås eller engångskameror? Kommer budgeten att hålla för det? Ska vi ha DJ eller Liveband, eller kanske inget? Hur gör vi med ljud och ljus? - Fastställande av gästlista: Det börjar bli hög tid att skicka ut Save-The-Date-korten, men som tyvärr fastnade i tullen.. Börjar känna min lite stressad att dem måste komma snart. Men det kan tydligen ta 1-2 veckor för dem att komma från tullen till uthämtningsstället… Tyvärr så missade leverantören dem när dem skickade inbjudningarna.. Så dem har vi iallafall!
Men tills dess måste vi fastställa gästlistan. Har några få personer som jag funderar över. Egentligen vill jag ju bjuda alla jag känner, men så budgeten sätter stopp för det..
Detta valet ligger hos mig och jag kan verkligen inte bestämma mig. Även om Sebbe kommer med tips och råd. Så jag funderar över om det kan lösa sig om jag lägger en högst preliminär bordsplacering för att se hur dynamiken skulle bli? - Brudtärneklänningar: Jag kommer ha fyra brudtärnor vid min sida, vilket jag är överlycklig över. Dem alla känns riktigt taggade, engagerade och jag vet att dem kommer att vara ett fantastiskt stöd rakt igenom!
Så vi har börjat spana efter brudtärneklänningar, där jag tänker mig långklänningar i rosa. Tyvärr så börjar ju denna säsong på alla stora klädkedjor gå mot sit slut och utbudet är kanske inte det bästa.
Samtidigt som jag vill att dem alla ska känna sig fina och bekväma i en och samma klänning. Kanske att man kan hitta flera klänningar ur samma serie. Så nu försöker jag hitta lite bra sidor med rätt prisklass.
Jag har att göra som ni hör, samtidigt som jag sååå gärna vill flytta, men marknaden går oerhört trögt..
I nästa inlägg tänkte jag berätta mer om mig och Sebbe, hur vi träffades och hur vi förlovade oss.
Kram
/I
Lämna ett svar