Vår lokal och vad vi har bokat
Som sagt ska vi gifta oss på Agneshill och vi valde ett paketpris där vissa saker ingår. Jätteskönt tycker vi så slipper man tänka på det. Det är lite som att ”köpa sig fria” när det ingår saker i hyran. Vi skulle antagligen kunna komma billigare undan om vi bokade allt själva, men vi tycker det är så skönt att vissa saker ingår i vår bokning. Så ska vi ta en titt på vad vi bokat och vad som är färdigt?
Lokal – lokalen är bokad till vårt datum 22/8 2020.
Meny (fördrink, 3 rätters middag, vickning) – tillsammans med lokalen kommer vi få menyförslag skickade till oss och sen kostar menyn per person. Så detta ”ingår” kan man säga när vi bokade själva lokalen, men det kommer tillkomma kostnader.
Linne, glas, porslin och bestick – Detta finns också att tillgå när man får lokalen vilket jag tycker är skönt, jag litar på att dom har klassiska dukar och porslin som passar oss.
Serveringspersonal och hovmästare – likt menyn tillkommer detta med en kostnad, men så skönt att slippa tänka på detta också.
Möblering i deras matsal – Jag tror det lutar åt att vi vill ha runda bord för en mer familjär känsla.
Vigsellokal – Vi ska gifta oss på Agneshill i deras kapell, så det blir inget kyrkobröllop. Men vi har ännu inte bestämt om vi ska ta dit en präst eller vigselförrättare.
Som sagt är detta ovan det som ingår i lokalen (med tillkommande kostnader) och jag tycker det är så skönt. Då kan vi koncentrera oss på pyntet (blommor, servetter, ljushållare, dekorationer) samt dj och musikutrustning.
Sen är det ju allt annat runtomkring som klänning, kostym, smycken, hår, smink, gåvor, toastmaster, brudtärnor… Men det får bli ett senare steg.
Petra Tungårdens bröllop som är en stor inspiration (även om det är en annan prisklass än vårat kommer vara)
Så himla skönt att det finns så mycket man kan köpa till lokalen! Blir alldeles svettig av att tänka på om man hade behövt fixa det själv!
Himla mysig blogg <3
Ja visst är det 🙂 tack så mycket, kul att du läser!